Musisi Malaysia Naim Daniel Ungkap Makna Lagu Purnama

Adiyoga Priambodo, Jurnalis · Jum'at 27 November 2020 02:07 WIB
https: img.okezone.com content 2020 11 26 205 2316764 musisi-malaysia-naim-daniel-ungkap-makna-lagu-purnama-iMKp4DqEgV.jpg Naim Daniel (Foto: Instagram Naim Daniel)

JAKARTA - Naim Daniel adalah musisi asal Malaysia yang tengah naik daun. Namanya bercokol dalam chart Muzik Muzik hingga ERA dan meraih dua piala dalam ajang 2020 Mid Year JOOX Music Awards.

Setelah single Sembah dan Lara, Naim Daniel kini menghadirkan lagu bertajuk Purnama. Single ketiga Naim Daniel ditulis oleh Amzar Razqa, Hanis Rafi dan Omar K. Amzar.

Baca Juga:

Peringati Kalina Ocktaranny, Ibunda Vicky Prasetyo: Jangan Salah Pilih

Netizen Nyinyir Sok Ganteng, Ini Respon Verrell Bramasta

Naim Daniel

Naim Daniel bercerita lagu Purnama adalah ungkapan rindu. Lagu untuk mengenang yang dirindukan meski kini telah tiada.

“Lagu Purnama ini ditujukan khas buat mereka yang merindui orang yang mereka kasihi dan sentiasa mendoakan mereka walaupun mereka sudah tiada. Jadi buat semua yang masih hidup, sentiasa hargai dan beritahu keluarga dan rakan-rakan yang rapat bahawa anda menyayangi mereka sebelum terlambat,” jelas Naim.

Lagu Purnama pun telah hadir dalam bentuk music video. Dalam video klip tersebut, terlihat sosok seorang lelaki yang mengalami tekanan emosi dan mental setelah kehilangan seseorang yang dia kasihi.

Ku rindu kan Purnamaku. Doa ku kan bersamamu. Semoga hatimu kan kekal abadi. Terhadap diriku. Tuhan ku mohon jaga. Dia tanpa ada noktah. Tuhan ku mohon kuatkan hatinya selamanya. Kalimat di atas adalah penggalan lirik Purnama.

(aln)

Bagikan Artikel Ini

Cari Berita Lain Di Sini